Uppesittarkväll

Nu är det sista gjort inför julafton.
Tomtegröten blev precis färdig och den blev jättegod :)
Jag bakade också två kakor som vi ska ha med oss på juldagen då vi ska till Magnus mormor
och fira jul med hans kusiner, moster, syster med familj och mamma.

Nu ska jag kolla på lite tv och sedan ska vi spela Bingo lotto och jag ska banne mig vinna.
Det tycker ja att ja är värd :D

Jag ska vinna ikväll så jag kan bli pensionär, bo halv året i Florida.
Och bli allra bästa vän med Maria Montazami.


-
(Nougaten är inte på, väntar på att kakorna ska svalna)

Punchkaka med Nougat

Smula 300 g mandelmassa i en bunke och tillsätt 3 ägg ett i taget medans du rör om.
Smaksätt med punch eller ex arrak.
Grädda på 175 grader i ca 30 min.

Smält nougaten i vattenbad och kleta på kaka.
Låt stelna.
Servera med grädde.



-
Tomtegröten blev jättebra :)
Längtar så tills imorrn då Magnus syster med sambo och son kommer hit och äter
tomtegröt med oss. Ska bli så himla mysigt :)
Älskar julen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0