A little bit onödigt

Nu hade de börjat bli dammigt här igen.
Igår va de så mycket vi gjorde så när ja la mig igår så somnade ja på 5 minuter.

Först kl halv tio så åkte vi in till stan, jag skulle på en arbetsintervju och Magnus åkte till Jysk
och bytte en stol till matbordet som inte var fin.
Sen åkte vi hem, gjorde lite lunch och bjöd Sebbe och Danne på lunch.
Sen hjälpte dom Magnus med att slå igen en dörr.
Medans dom började med de så åkte jag ner till tandläkaren på 19-års kontrollen.
Sen hem igen och målade lite.

Sen kom Sebbe på att vi kunde väl åka upp till farmors stuga och fiska lite.
Så, why not.

Gjorde lite middag och dom åt med oss.
Sen åkte vi till Nolby och lämna Molly hos mamma och pappa.
Hämtade Sebbe och Danne fiskegrejer,
och sen blåste vi upp till stugan och fiskade.

Kom hem runt 22 och åkte till mamma och pappa och hämtade Molly
så blev vi kvar där en stund.
Sen gick vi och la oss.
Och ja somnade jädrans fort.
Väldigt ovanligt för min del, brukar kunna ligga och slöglo på tv ett par timmar.

Imorse väckte Magnus mig kl 10 då hade han gjort frukost.
Så åt lite frukost och läste tidningen.
Sen skulle ja in på Arbetsförmedlingens mässa på Tonhallen.
Parkerade bilen 11.09,7
gick in kollade runt.
-Söker du jobb i fjällvärlden?
Nej tack, har ju precis flyttat till hus, inte så aktuellt.
-Behöver du jobbcoach?
Nej tack, inte de heller. Har ju redan.

Så ja gick till utgången och lämnade mitt kallelsepapper som ett kvitto på
att man varit där.
Så gick ja ut till bilen och då va kl 11.20.
Så de kändes ju rätt meningslöst för min del.
Men ja måste ju dock gå på dessa jippon för att på bidrag.

Så nu ska ja greja lite här hemma
så får man väl se va de blir för vettigt gjort denna dag.
Hade ju velat åkt och bada och sola men de finns inte tid för de :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0