We rules

Dag 11 - Mina syskon
Min storasyster heter Jenny, hon är världens bästa.
Men jag vet att jag inte varit en toppensyster.
Det va inte alltid så lätt när hon hade sina kompisar och killar hemma då man ville vara med.
Jag ville alltid vara med.
Jag är väldigt tacksam över att ha en storasyster, det är så himla skönt då man är i en ålder då allt är jobbigt.
Man få inte vara ute så länge man vill.
Mamma och pappa är bara helt störda.
Hormoner hit, hormoner dit.
Då va hon en person som kunde ta en tillbaka till verkligeheten och säga att
mamma och pappa gör allt bara för ditt bästa.
Ibland.. eller nae otroligt ofta, brukar jag sitta och fundera på vart jag skulle varit idag utan Jenny.
Hon är så himla klok min syster medans jag var rebelisk hela tiden.

Det jobbigaste som jag varit med om är då Jenny träffade sin Patrik.
Jag kommer aldrig att glömma hur jävla förbannad jag var på Patrik för att han tog min syster.
Hon var bara med honom hela tiden.
Sov hemma hos honom.
Hittade på saker tillsammans hela tiden.
Och sen helt plötsligt så skulle dom flytta till en lägenhet i stan.
Jag grät nätterna i ända för jag tyckte det var så jobbigt att hon skulle försvinna från mig.
Jag var så himla rädd för att hon skulle försvinna ur mitt liv och sluta bry sig om mig.
Jag var runt 16 år, jag behövde henne fan mer än Patrik.
Så kände jag de.

Nu är jag inte förbannad på Patrik hihi.
Han blev som en storebror för mig.

Jag tänkte visa en dikt som jag skrev då jag trodde hon lämnande mig.

Syster,
när gled vi isär?
När glömdes allt vi gjort,
alla tårar, alla skratt som kom.

Vad hände med allt som kallades

vi, oss och du och jag?

Förlåt, för att du var tvungen

att leka med barbie med mig.
Om jag kunde göra om allt,
så skulle vi gjort allt du ville istället.

Syster,

när släppte vi varandra?
När försvann alla våra dagar,
allt som vi haft och har tillsammans.

Vad hände med allt som kallades

power team, vi mot hela världen?

Förlåt, för att jag tog ditt godis

och ljög & sa att laktrisen grät efter
min mun. Om jag kunde göra om
allt, då skulle jag lagt dit en extra godis
istället. Förlåt att jag inte gjorde det.

Syster,

När andades vi var för sig?
När började vi leva våra egna liv,
och glömde bort att vi var systrar?

Vad hände med allt som kallades

Ken & Barbie, Björne & snigel ?

Förlåt, för att jag alltid störde dej

och din kompisar varje dag.
Det var inte meningen älskade
syster. Förlåt för alla gånger jag fick
dig att gråta. Syster, om jag kunde
göra om allt, då skulle du få gråta mot
min axel.

Syster,

När stegade vi båda åt sidan?
När blev vi som två främligar för
varandra, helt okända ?

Vad hände med allt som kallades

för syskonskap, älskade syster?

Förlåt älskade syster för att jag var

så självisk och ville överleva själv,
när jag kunde räddat oss. Vi kunde
haft kvar vårt power team.
Om jag kunde göra om allt, så skulle
jag aldrig släppt dig, Älskade syster



Och bara en sak till.
Jag älskar dig Nenne:)


-

Kommentarer
Postat av: jenny

men åh vilket smickrande inlägg:P du måste ju vara världens snällaste lillasyster:)

I love you to!

2011-01-13 @ 12:47:03
URL: http://jennyslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0