Jag vill ha en sekund, bara för mig.

- Jag vill ha en sekund
som bara är för mig
En magisk liten stund
som bara är för mig -

Allt för många dagar,
mellan fingertoppar rinner.
Allt för upptagen jag jagar,
efter timmar som försvinner.

Jag vill inte sluta livet,
och veta att jag aldrig såg.
Att jag alltid tog för givet,
det som framför mina fötter låg.

Jag vill stanna till,
innan livet tar slut.
Där tiden jämt står still,
vill jag vila en minut.

Under allt för många år,
jag borde fångat dagen.
Ty klockan hon slår,
och vi dansar till slagen.

Jag vill ha ett ögonblick
som bara är just mitt.

Min kloka moder sa en gång,
låt livet leka, kära du.
Stanna, lyss till fåglars sång,
ty livet, det är Nu!

Lev som om varje dag är ny,
och full av anledningar att le.
När livet till slut passerar revy,
se då till att det är värt att se!

Hon är så klok, min lilla mor,
och jag vill leva som hon lär.
Ty,tiden sträcker sina långa klor,
men livet har man redan Här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0